ICT in Education
Lesson Plan
YOUR NAME: Elsalin Lugard Date:
3 maart 2017
INLEIDING
Onderwerp (de) gebied(en)
|
ICT (digitale vaardigheden) Excel 2013
|
Klasniveau & aantal leerlingen
|
IMEAO – 1e leerjaar
|
Lesdoel
|
Aan het einde van de les kunnen de
studenten:
·
Het hoofddoel van de leraar en de verwachte uitkomst voor de leerling.
De studenten kunnen MS Excel
werkomgeving herkennen, benoemen en bewerken.
|
Student doelstellingen &
resultaten (dit serieus)
|
De studenten zullen kunnen verwezenlijken/ aantonen van drie belangrijke
vaardigheden/gedrag:
1. Actie werkwoord 1
De studenten kunnen het werkblad van Excel benoemen
2. Actie werkwoord 2
De studenten kunnen eenvoudige berekeningen in Excel maken
|
Introductie (the way in)
Toetsen van de voorkennis
|
·
Wat doe ik om ervoor te zorgen dat de
leerlingen weten waarover de les gaat:
Wees duidelijk over dit. Je ben ter beschikking van de leerling
·
Ik heb een plan voor het toetsen van
voorkennis (zie volgende vak hieronder)
·
Alle materialen zijn bij de hand (Laptop,
en beamer)
·
Ik heb een plan voor het differentiëren
van de instructie
·
Ik weten dat studenten kunnen begrijpen
wat ik zeg
·
Mijn klas is vriendelijk,
gedisciplineerd, en klaar om te leren
|
Beoordeling van voorkennis
(Try to complete this within 5 minutes)
|
·
Ik zal vragen stellen over de vorige
office programma’s die de studenten reeds hebben gehad.
·
Middels een korte Quiz zal ik hun
voorkennis toetsen.
|
Leerling
betrokkenheid
|
·
Ik zal de studenten een video van MS
Excel laten zien.
|
Activiteiten en instructies
|
·
De studenten zullen de werkomgeving van
Ms Excel leren.
·
Maak een stappen plan
·
Werk samen met de leerlingen een
voorbeeld opdracht uit.
|
Didactische handelingen
|
·
Wat gaat u doen om leerlingen aanmoedigen
om het lesmateriaal te doorlopen.
·
Hoe kan je de meerdere intelligenties van
de leerlingen bereiken
|
gedifferentieerde instructie
(be specific) |
·
Wat ga jij specifiek in je les doe om studenten
met verschillende leerstijlen bij de les te betrekken (fysieke, mentale)
|
gebruik van ICT’s
(be specific) |
·
Maak een lijst van de hardware en
software tools die je zal gebruiken (indien aanwezig)
·
Geef in het kort aan waarom je ervoor
kiest om deze hulpprogramma's gebruiken voor efficiëntie of effectiviteit.
·
Vb: gebruikt u mogelijk Kahoot voor
formatieve beoordeling van een wiskunde les.
·
BELANGRIJK: als u een hulpmiddel kiest,
daadwerkelijk te gebruiken. Niet alleen maar zeggen I will use Kahoot –
eigenlijk schrijven de vragen en het uitvoeren van de activiteit
|
klassenMANAGEMENT
Organisatie
|
·
de klas is georganiseerd als vriendelijk
en geschikt voor het leren.
·
de les flexibel is en reactief
·
de tijd is voldoen den afgestemd.
·
De leerlingen worden gemotiveerd en
gecontroleerd
|
Instructie
|
·
U kan aantonen hoe de les duidelijk
georganiseerd moet zijn
·
U kan effectief gebruik make van verbale
en non-verbale communicatie
·
U laat zien hoe om te gaan met leerlingen
met verschillende leerbehoeften.
·
U laat zien hoe de les is past bij de
leeftijd-groep
|
Leerlingen
(je kan aantonen dat...) |
·
De leerlingen zijn zelf verantwoordelijk
voor het welzijn en de volgorde van de klas.
·
De leerlingen kennen de school / klassen
regels en kunnen deze op de juiste manier toepassen
·
De leerlingen zijn respectvol en
vriendelijk naar u en naar elkaar
·
studenten voelen zich veilig en
·
de leerlingen kunnen feedback geven en ontvangen.
|
21e EEUW ONDERWIJs EN LEeRstrategieen
Kies
3 van de volgende 21e eeuw- onderwijs en leerstrategieen en beschrijf kort
hoe uw de strategieen zal aantonen. Voel je vrij om te kiezen uit de volgende
lijst of uw eigen toevoegen:
|
|
(Year 1 and 2 Canvas sites PLUS http://edutopia.org provide excellent
examples)
|
Brain-Based
Learning | Character
Education | Collaborative Learning
| Culturally
Responsive Teaching | Design
Thinking | Differentiated
Instruction | Digital
Citizenship | Environmental
Education | Flipped Classrooms
| Formative Assessments | Game-Based
Learning | Health and Wellness
| Home-School
Connections | Inclusive
Education | Inquiry-Based
Learning | Learning Styles
| Maker Education
| Media Literacy
| Mobile Learning
| Multiple Intelligences | Performance
Assessment | Problem Based
Learning | Project-Based Learning
| Rubrics | Service Learning
| Social and Emotional
Learning | Social Media | Special Education
| Student
Engagement
|
21e eeuw leren en onderwijzen keuze 1:
|
·
Naam strategie:
·
Uitwerking hoe u dit concept in uw lesplan
gaat gebruiken.
|
21e eeuw leren en onderwijzen keuze 2:
|
·
Naam strategie:
·
Uitwerking hoe u dit concept in uw
lesplan gaat gebruiken
|
21e eeuw leren en onderwijzen keuze 3:
|
·
Naam strategie:
·
Uitwerking hoe u dit concept in uw
lesplan gaat gebruiken
|
Werken in de klas
|
Wat zal de leerling moeten doen in klas
|
Evaluatie / slot (the way forward)
Werken in thuis
|
·
Wat (optioneel) moeten de leerlingen
thuis doen om deze vaardigheid te oefenen? (Huiswerk )
|
Waar heeft dit toe geleidt
|
·
Terug naar de steigers beschrijving
(boven) en beschrijven hoe de vaardigheden, houdingen of gedrag die u hebt
gezegd in uw doelstellingen zal helpen studenten doen het volgende niveau in
het onderwerp.
·
Als u bijvoorbeeld een les in wiskunde,
doet en je doel is om te begrijpen van een bepaalde algebraïsche formule, dan
hier laten zien hoe de studenten zal zitten kundig voor
·
u effectief gebruik van verbale en
non-verbale communicatie
·
belangrijk maken: U laten zien hoe bij te
wonen om studenten met verschillende leerbehoeften. Voorbeelden geven
|
Afronding / evaluatie
(be specific) |
·
Hoe zal u deze klasse sessie beëindigen?
·
BELANGRIJK: Wees specifiek over wat u
doen gaat om de student leren beoordelen. Dit betekent een afsluitende
activiteit heel graag uw Openingsactiviteit (waarin u vinden wat studenten
weten).
·
Ditmaal zullen u doen een activiteit om
te laten zien wat de leerlingen geleerd hebben.
|
No comments:
Post a Comment