Thursday, July 20, 2017

Lesson plan


ICT in Education

Lesson Plan


2017
YOUR NAME: Elsalin Lugard                      Date: 3 maart 2017

INLEIDING
Onderwerp (de) gebied(en)
ICT (digitale vaardigheden) Excel 2013
Klasniveau & aantal leerlingen
IMEAO – 1e leerjaar

Lesdoel
Aan het einde van de les kunnen de studenten:
  • Aangeven wat voor programma MS Excel is en waarvoor het wordt gebruikt.
·         Het hoofddoel van de leraar en de verwachte uitkomst voor de leerling.
De studenten kunnen MS Excel werkomgeving herkennen, benoemen en bewerken.
Student doelstellingen & resultaten (dit serieus)
De studenten zullen kunnen verwezenlijken/ aantonen van drie belangrijke vaardigheden/gedrag:
1. Actie werkwoord 1
De studenten kunnen het werkblad van Excel benoemen
2. Actie werkwoord 2
De studenten kunnen eenvoudige berekeningen in Excel maken

Introductie (the way in)
Toetsen van de voorkennis  
·         Wat doe ik om ervoor te zorgen dat de leerlingen weten waarover de les gaat:
  • De leerlingen moeten kunnen werken met een computer.
  • wat de resultaten zullen zijn.
Wees duidelijk over dit. Je ben ter beschikking van de leerling
·         Ik heb een plan voor het toetsen van voorkennis (zie volgende vak hieronder)
·         Alle materialen zijn bij de hand (Laptop, en beamer)
·         Ik heb een plan voor het differentiëren van de instructie
·         Ik weten dat studenten kunnen begrijpen wat ik zeg
·         Mijn klas is vriendelijk, gedisciplineerd, en klaar om te leren
Beoordeling van voorkennis
(Try to complete this within 5 minutes)
·         Ik zal vragen stellen over de vorige office programma’s die de studenten reeds hebben gehad.
·         Middels een korte Quiz zal ik hun voorkennis toetsen.
Leerling  betrokkenheid
·         Ik zal de studenten een video van MS Excel laten zien.

INSTRUCTIE & verwerking/kern (the way through)
Activiteiten en  instructies
·         De studenten zullen de werkomgeving van Ms Excel leren.
·         Maak een stappen plan
·         Werk samen met de leerlingen een voorbeeld opdracht uit.
Didactische handelingen

·         Wat gaat u doen om leerlingen aanmoedigen om het lesmateriaal te doorlopen.
·         Hoe kan je de meerdere intelligenties van de leerlingen bereiken
gedifferentieerde instructie
(be specific)
·         Wat ga jij specifiek in je les doe om studenten met verschillende leerstijlen bij de les te betrekken (fysieke, mentale)
gebruik van ICT’s
(be specific)
·         Maak een lijst van de hardware en software tools die je zal gebruiken (indien aanwezig)
·         Geef in het kort aan waarom je ervoor kiest om deze hulpprogramma's gebruiken voor efficiëntie of effectiviteit.
·         Vb: gebruikt u mogelijk Kahoot voor formatieve beoordeling van een wiskunde les.
·         BELANGRIJK: als u een hulpmiddel kiest, daadwerkelijk te gebruiken. Niet alleen maar zeggen I will use Kahoot – eigenlijk schrijven de vragen en het uitvoeren van de activiteit

klassenMANAGEMENT

Organisatie
·         de klas is georganiseerd als vriendelijk en geschikt voor het leren.
·         de les flexibel is en reactief
·         de tijd is voldoen den afgestemd.
·         De leerlingen worden gemotiveerd en gecontroleerd
Instructie

·         U kan aantonen hoe de les duidelijk georganiseerd moet zijn
·         U kan effectief gebruik make van verbale en non-verbale communicatie
·         U laat zien hoe om te gaan met leerlingen met verschillende leerbehoeften.
·         U laat zien hoe de les is past bij de leeftijd-groep
Leerlingen
(je kan aantonen dat...)
·         De leerlingen zijn zelf verantwoordelijk voor het welzijn en de volgorde van de klas.
·         De leerlingen kennen de school / klassen regels en kunnen deze op de juiste manier toepassen
·         De leerlingen zijn respectvol en vriendelijk naar u en naar elkaar
·         studenten voelen zich veilig en
·         de leerlingen kunnen feedback geven en ontvangen.



21e EEUW ONDERWIJs EN LEeRstrategieen
Kies 3 van de volgende 21e eeuw- onderwijs en leerstrategieen en beschrijf kort hoe uw de strategieen zal aantonen. Voel je vrij om te kiezen uit de volgende lijst of uw eigen toevoegen:
(Year 1 and 2 Canvas sites PLUS http://edutopia.org provide excellent examples)
21e eeuw leren en onderwijzen  keuze 1:
·         Naam strategie: 
·         Uitwerking hoe u dit concept in uw lesplan gaat gebruiken.


21e eeuw leren en onderwijzen  keuze 2:
·         Naam strategie:
·         Uitwerking hoe u dit concept in uw lesplan gaat gebruiken


21e eeuw leren en onderwijzen  keuze 3:
·         Naam strategie: 
·         Uitwerking hoe u dit concept in uw lesplan gaat gebruiken


Werken in de klas
Wat zal de leerling moeten doen in klas


Evaluatie / slot (the way forward)
Werken in thuis
·         Wat (optioneel) moeten de leerlingen thuis doen om deze vaardigheid te oefenen? (Huiswerk )
Waar heeft dit toe geleidt
·         Terug naar de steigers beschrijving (boven) en beschrijven hoe de vaardigheden, houdingen of gedrag die u hebt gezegd in uw doelstellingen zal helpen studenten doen het volgende niveau in het onderwerp.
·         Als u bijvoorbeeld een les in wiskunde, doet en je doel is om te begrijpen van een bepaalde algebraïsche formule, dan hier laten zien hoe de studenten zal zitten kundig voor
·         u effectief gebruik van verbale en non-verbale communicatie
·         belangrijk maken: U laten zien hoe bij te wonen om studenten met verschillende leerbehoeften. Voorbeelden geven
Afronding / evaluatie
(be specific)
·         Hoe zal u deze klasse sessie beëindigen?
·         BELANGRIJK: Wees specifiek over wat u doen gaat om de student leren beoordelen. Dit betekent een afsluitende activiteit heel graag uw Openingsactiviteit (waarin u vinden wat studenten weten).
·         Ditmaal zullen u doen een activiteit om te laten zien wat de leerlingen geleerd hebben.


No comments:

Post a Comment